#Procesoptimering#Flow#Kompetence#Automatisere
Udfordringen
Udlejning af maskiner til kunder gav en del problemer i processerne fra salg til levering, modtagelse retur, samt klargøring til næste kunde. Problemerne resulterede i forsinket levering og kundeklager. Der var ansvarsfraskrivelse internt ift. problemstillingerne
Formål med projektet
Maskiner leveret til aftalt tid hos kunden
Perioden, maskinerne står hos Source Technology (fysisk) formindskes mest muligt, da maskinerne først tjener deres formål, når de er hos kunden
Målsætning
VSM af processen fra Kunden kontakter Source Technology til levering og modtagelse retur inkl. klargøring af maskinen til næste kunde
Herefter fjernelse af flaskehalse og spildprocesser, for at skabe maksimal kundeværdi
Implementering af værktøjer, der hjælper den enkelte medarbejder i hverdagen
Leverancer
Øget Intern kommunikation særligt vedrørende kompetencer og planlægning
Skabeloner af Udlejningskontrakter, Besøgsrapporter og Træningscertifikat
Tjeklister med makroer, der kvalitetssikrer leverance, modtagelse og kommunikation med kunden, herunder manualer og pakkelister
Simpel kompetencematrix med overblik for samtlige medarbejdere og produkter/processer
Analog tavle der sikrer overblik over procesforløbet og status for de enkelte aktiviteter for hver maskine
Træning i brug af alt ovenstående
Alle værktøjer er skalerbare, således af de kan anvendes i den vækst som Source Technology står overfor
Resultaterne
Reduktion af tiden, som maskinerne står hos Source Technology, fra adskillige uger til 2 dage. Det betyder øget indtjening på udlejning og flere potentielle kunder om året.
Forbedret kommunikation med klar beskrivelse af kontaktpunkt med kunden og automatiseret informationsflow
Detaljeret procesbeskrivelse der sikrer øget flow, kvalitet og udlejning
Kompetenceafklaring af samtlige medarbejdere samt afklaring af roller og ansvar, herunder ”one point of contact”
Pingback: Pseudoarbejde – StrandImprovement