Case: Sådan reducerede vi down-time fra adskillige uger til 2 dage

#Procesoptimering#Flow#Kompetence#Automatisere

Udfordringen

Udlejning af maskiner til kunder gav en del problemer i processerne fra salg til levering, modtagelse retur, samt klargøring til næste kunde. Problemerne resulterede i forsinket levering og kundeklager. Der var ansvarsfraskrivelse internt ift. problemstillingerne

Formål med projektet

Maskiner leveret til aftalt tid hos kunden

Perioden, maskinerne står hos Source Technology (fysisk) formindskes mest muligt, da maskinerne først tjener deres formål, når de er hos kunden

Målsætning

VSM af processen fra Kunden kontakter Source Technology til levering og modtagelse retur inkl. klargøring af maskinen til næste kunde

Herefter fjernelse af flaskehalse og spildprocesser, for at skabe maksimal kundeværdi

Implementering af værktøjer, der hjælper den enkelte medarbejder i hverdagen

Leverancer

Øget Intern kommunikation særligt vedrørende kompetencer og planlægning

Skabeloner af Udlejningskontrakter, Besøgsrapporter og Træningscertifikat

Tjeklister med makroer, der kvalitetssikrer leverance, modtagelse og kommunikation med kunden, herunder manualer og pakkelister

Simpel kompetencematrix med overblik for samtlige medarbejdere og produkter/processer

Analog tavle der sikrer overblik over procesforløbet og status for de enkelte aktiviteter for hver maskine

Træning i brug af alt ovenstående

Alle værktøjer er skalerbare, således af de kan anvendes i den vækst som Source Technology står overfor

Resultaterne

Reduktion af tiden, som maskinerne står hos Source Technology, fra adskillige uger til 2 dage. Det betyder øget indtjening på udlejning og flere potentielle kunder om året.

Forbedret kommunikation med klar beskrivelse af kontaktpunkt med kunden og automatiseret informationsflow

Detaljeret procesbeskrivelse der sikrer øget flow, kvalitet og udlejning

Kompetenceafklaring af samtlige medarbejdere samt afklaring af roller og ansvar, herunder ”one point of contact

1 tanke om “Case: Sådan reducerede vi down-time fra adskillige uger til 2 dage

  1. Pingback: Pseudoarbejde – StrandImprovement

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *